ID506243574

Roses and Gold - Robin Jackson

想念最初

slowell:

小小慵懒 淡淡温暖 抚慰人心的男声 


Gold and Roses


Ten thousand feet above them deep dark waters
There's a land like I ain't never seen
There's silver and gold 'midst a wild rose garden
Shining on the hillside for me

I set out from Eastern Kentucky
Said farewell to family and home
Then I headed west to seek my fortune,
Figured I could make it alone

But there ain't no gold and there ain't no roses
There ain't no sunshine and there ain't no rain
Only darkness, toils and troubles
Steal my life's blood down in this vein
Steal my life's blood vein by vein

I fell in with a stranger in Kansas City
He said 'Son, now I'm a Union man.
I've a fine team of mules and rations for the winter;
Traveler, I sure could use a hand.'

When springtime broke on that western prairie
To them red rock hills I was bound
Now I'm digging for gold in an old rock garden
And nothing of worth I've found

But there ain't no gold and there ain't no roses
There ain't no sunshine and there ain't no rain
Only darkness, toils and troubles
Steal my life's blood down in this vein
Steal my life's blood vein by vein

Bridge:
Come on now baby can you save my soul
Traveled all across the country got to find that gold
One more shot of whiskey 'fore I ask your man
For sixty-four dollars, got a brand new plan
Me and ol' Frisco gonna climb up over town
Dig a hole in the mountain, we ain't coming down
Take a look around and see what we can find,
I hope you like silver - we've got a brand new mine....

Well there ain't no gold and there ain't no roses
There ain't no sunshine and I don't care
Goodbye darkness, so long troubles,
One hundred thousand will buy my share,
One hundred thousand will buy my share

黄金与玫瑰

在深渊的万丈之上
有一片我从未见过的土地
那里金银遍地,还有一座野玫瑰园
在山坡上向我闪耀光芒

我从东肯塔基州出发
我同亲友一一道别
我踏上西行的路途,寻找自己的财富
单枪匹马,踌躇满志

然而那里没有金银遍地,玫瑰花园
亦无和煦阳光,杏花微雨
只有无边黑暗,以及辛劳困苦
从血管中将我生命的源泉汲干
从每一根血管中将我的生命抽干

我在堪萨斯城与陌生人偶遇
他说:“孩子啊,我是工会的一员。
我有优良的骡子和足够的粮食度过冬季
旅人啊,我自然可以助你一臂之力”

当春日打破这西域的寒意
我被困在红岩山坡上
苦苦挖掘金子和石头垒成的花园
却至今一无所得

然而那里没有金银遍地,玫瑰花园
亦无和煦阳光,杏花微雨
只有无边黑暗,以及辛劳困苦
从血管中将我生命的源泉汲干
从每一根血管中将我的生命抽干

Bridge:
亲爱的拜托你救赎我的灵魂
我走遍整个国土要找到黄金
在我问你男人之前,再饮一口威士忌
一个全新的计划,值64美元
我和旧金山要爬上镇子
要在山上凿出洞,我们不下山
四处看看能找到点什么
希望你喜欢银子,我们有一座全新的矿藏

那里没有金银遍地,玫瑰花园
亦没有和煦阳光。我不屑一顾。
再见了无边黑暗,再见了困苦愁烦
我拥有的宝藏值万金
我拥有宝藏值万金

评论

热度(14)